Tävlings-pm

Hej! Premiären av Uddevalla Nightrun närmar sig och här kommer lite information om lördagen.

Det finns fortfarande ca 45 startplatser kvar till loppet ( det är ca 55st anmälda i nuläget ), så dela/bjud in era vänner på Facebook mm eller snacka med era kompisar/släktingar/barn mm och se till att dom också är med springer/går. Vi har ingen åldersgräns och barn/ungdomar under 18år har halva priset ( ange koden: Kidz i anmälan ).

Funktionärer/sekretariatet öppnar kl 1700 på lördag och start för er som skall springa 12km är kl 1800 och för 5km kl 1830.

Nummerlappar- Hämtas vid sekretariatet vid startområdet från kl 1700. Dom kommer ha 2 olika färger, en färg för 5km och en för dom som kör 12km. Det kommer inte vara någon chiptidtagning, utan detta sköter vi halvmanuellt via en app.

12km– Start/mål vid gamla badhuset ( Södra Hamnen 2 ). Banan är märkt med reflexer, marschaller och även en del funktionärer längst banan. Kolla gärna igenom kartan ( se hemsida ) innan loppet då det kommer vara mörkt och på vissa ställen svårt att markera banan. Banan är en ”vändbana” vilket innebär att ni vänder efter halva loppet ( ovanför Lindesnäs )  och springer samma väg tillbaka. ( funktionärer kommer visa var vändningen är ). Vätskestation ( vatten o sportdryck )  kommer att finnas vid 2,5km och 9,5km ( vid Bodele badplats ). När ni kommer i mål får ni fin Goodiebag från Citygross och även pris ( mössa sponsrad av Ramirent ). Resultat läggs ut på hemsidan dagen efter loppet.

5km- Start/mål vid gamla badhuset ( Södra Hamnen 2 ). Banan är märkt med reflexer, marschaller och även en del funktionärer längst banan. Kolla gärna igenom kartan ( se hemsida ) innan loppet då det kommer vara mörkt och på vissa ställen svårt att markera banan. Banan är en ”vändbana” vilket innebär att ni vänder efter halva loppet ( vid Bodele )  och springer samma väg tillbaka. ( funktionärer kommer visa var vändningen är ). Vätskestation ( vatten o sportdryck )  kommer att finnas vid 2,5km ( vid Bodele badplats ). När ni kommer i mål får ni fin Goodiebag från Citygross och även pris ( mössa sponsrad av Ramirent ). Resultat läggs ut på hemsidan dagen efter loppet.

Lag/solo– Är ni anmälda som lag skall ni genom hela loppet hänga ihop och får max ha 15meter mellan er. Ni kommer få individuella måltider men det är ändå tiden för sista lagmedlemmen som räknas. Håll ihop, stötta varandra, ha roligt. Är ni anmälda som solo/singel är det bara att köra på ( men glöm inte att ha roligt )

Mörker- Gatubelysningen längst hela banan kommer att vara nedsläckt vilket innebär att det på vissa ställen kommer att vara väldigt mörkt, att ha med sig någon form av lampa är därför ett krav, man behöver givetvis inte ha den tänd. För er som är ”prylbögar” och har starkaste pannlampan på marknaden, tänk på att ”blända ner” när ni möter andra deltagare/publik.

Publik- Givetvis skall ni tvinga ut era nära och kära för att heja på/applådera/skrika. Givetvis är det kul att se starten och målgången men däremellan kan det vara kul att snabbt ge sig ut till strandpromenaden för att heja på.

Parkering- Finns lättast vid Badhuset ( Walkesborgsbadet ) ca 100m från startområdet.

Ombyte/värdesaker- Det kommer inte finnas tillgång till omklädningsrum vid startområdet, det lättaste är kanske att lägga era värdesaker i eran bil. Ni kan även lämna in era värdesaker till sekretariatet.

Efter loppet- Då skall ni njuta och vara nöjda över att ni genomfört Uddevallas första NightRun, ta på er eran nya fina mössa, äta något ur Goodiebagen, heja på era medtävlande och gärna stanna kvar och mingla en stund. Ta med er en varm tröja/jacka för att värma er efter loppet.

Prisutdelning- Vi tycker att alla som startar på Uddevalla Night Run är vinnare! VI kommer därför inte att ha en traditionell prisutdelning efter loppet. Alla som kommer i mål får Goodiebag och superfin mössa. Vi kommer efter loppet via Sociala Medier att lotta ut priser bland deltagarna, där kommer vi även lyfta fram dom 3 första i varje klass.

Sjukvård- Det kommer finnas en utbildad sjuksköterska vid start/målområdet. Uppstår behov akut hjälp kontakta 112 eller beger er till startområdet så hjälper utbildad personal er där.

Prerace-möte- Självklart har vi missat något i ovanstående information, men glädjande nog kommer vi ha ett Prerace-möte med alla deltagare 15min innan start ( kl1745 och kl1815, där kommer vi dra lite info mm. )

 

 

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *